Vught 073 6577877 - St. Michielsgestel 073 8440009

Veel gestelde vragen

 

 

1. Is elk hoortoestel geschikt voor mij?

Niet elk type hoortoestel is geschikt. Welk type voor u het meest geschikt is mede afhankelijk van uw soort gehoorverlies en wat uw wensen zijn.

 

2. Kan ik telefoneren met een gehoorapparaat?

Jazeker, dat is geen probleem. Uw hoeft  uw gehoorapparaat niet uit te zetten. U kunt het inhouden en uw telefoontoestel iets hoger houden.

 

3. Hoe kan ik mijn gehoorapparaat het beste onderhouden?

Er bestaan reinigingssetjes en wij staan voor u klaar om uw gehoorapparaat schoon te maken en te verstellen. U kunt hiervoor in de de winkel terecht.

 

4. Wordt een gehoorapparaat vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Als uw gehoorsverlies op 1 oor minimaal 35 dB is, komt u in aanmerking voor een vergoeding. Vanuit de basisverzekering heeft u recht op 75% vergoeding. Mogelijk krijgt u vanuit uw aanvullende verzekering nog een extra vergoeding.Wij willen u graag adviseren.

 

5. Krijg ik een leentoestel tijdens reparaties?

Tijdens reparaties aan uw gehoorapparaat kunt u tijdelijk gebruik maken van een leentoestel.  Het is tenslotte belangrijk dat u goed blijft horen.

 

6. Wat zijn de prijzen van hoortoestellen?

De prijzen variëren van ca. € 500,- tot ongeveer € 2000,-. De vergoeding voor uw hoortoestel is afhankelijk van uw zorgverzekeraar en welk type hoortoestel u kiest.

 

7. Moet ik altijd naar een kno-arts?

Het is niet altijd noodzakelijk om naar een kno-arts of audiologisch centrum te gaan. Voor de uitgebreide hoortest kunt u ook terecht in onze winkels, wel op afspraak. De audicien kan naar aanleiding van het onderzoek bepalen of er noodzaak is voor een bezoek aan de KNO-arts of een audiologisch centrum. N.B. Kinderen tot 16 jaar worden altijd via het audiologisch centrum geholpen.

 

8. Mijn gehoorapparaat is nat geworden; wat nu?

Uw gehoorapparaat kan door diverse redenen nat worden. Wellicht bent u vergeten uw apparaat tijdens het douchen uit te doen. Misschien zat uw apparaat in uw borstzakje van uw bloes en is het mee geweest in de wasmachine. Water kan uw apparaat beschadigen. Wij raden u aan om even langs te komen met uw gehoorapparaat zodat we het kunnen controleren en eventueel repareren. U kunt dan tijdelijk gebruik maken van een leentoestel.

 

9. Ik ben slecht ter been, kunt u naar me toe komen?

Als u minder mobiel bent, komen we gewoon aan huis.

 

10. Moet ik een afspraak maken voor een hoortest?

Wij werken graag op afspraak, zodat we de tijd voor u kunnen nemen. Maar uiteraard kunt u altijd binnen komen voor een hoortest en advies.

 

11. Hoe kan ik u het beste bereiken?

’t Beste Oor is op verschillende manieren bereikbaar. U kunt naar onze winkel in Vught of in Sint Michielsgestel komen. Wilt u een afspraak maken of iets vragen, dan kunt u ons bellen of via het contactformulier een bericht sturen. Telefoonnummer Vught: 073 65 77 877. Telefoonnummer Sint Michielsgestel: 073 844 00 09. Faxnummer: 073 65 72 826.

 


 

Is uw vraag nog niet beantwoord? 

Stuur dan een e-mail naar info@hetbesteoor.nl of bel ons, Vught 073 6577877 / ST. Michielsgestel 073 8440009. U kunt ook een afspraak maken voor advies of meer informatie.